Hemstädning
Tycker du att det skulle vara skönt att slippa dra runt dammsugaren, svabba golv, skura badrummet och kämpa med allt annat som behöver göras rent – om och om igen? Låt då oss göra jobbet istället. Vi städar rent och helt.
Över 5 års erfarenhet av hemstädning
Fyll bara i dina uppgifter i formuläret på sidan så får du prisuppgift direkt. När du bokar hemstädning av oss är det första tillfället alltid en provstädning. Det innebär att en av våra städare kommer på er avtalade tid och städar medan en arbetsledare följer med och berättar för dig om hur allt går till och lyssnar på dina synpunkter. Självklart har vi tystnadsplikt.
Efter provstädningen väljer du själv om du vill få ditt hem städat vid ett enstaka tillfälle eller löpande genom att starta ett abonnemang. Vi kommer då och städar varje, varannan eller var fjärde vecka – välj det som passar dig bäst.
Hur går hemstädningen till?
Vi levererar städdukar, rengöringsmedel och övrig utrustning. Du som kund ska ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse samt en skurhink med press. Vi genomför städningen enligt våra specifikationer. Efter genomfört uppdrag lämnas en checklista på utförda moment.
Varmt välkommen att boka hemstädning av oss på vår online bokningssystem!
Fördelar med abonnemang på hemstädning
- Praktiskt och enkelt, du kan planera långt framåt
- Lägre pris, hemstädningen blir billigare än om du beställer sporadiskt
- Bara en månads uppsägningstid
- Ansvarsförsäkring om något händer
- Tre dagars garanti
- Erfaren och välutbildad personal
- Trygghet, samma person städar hos dig
- Miljövänliga städartiklar ingår, abonnemangskunder får ett städkit som fylls på regelbundet.
Se pris och få offert
Få en kostnadsfri offert inom 2 minuter!
Vanliga frågor & svar
Inför hemstädningen?
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Vad baseras priset på en hemstädning på?
Priset baseras på antal kvadratmeter samt vilken frekvens du väljer på hemstädningen. Du får en exakt prisuppgift genom att fylla i formuläret här på sidan och kan därefter gå vidare med din bokning. Självklart gäller RUT-avdraget, som innebär att du enbart betalar 50 % av arbetskostnaden.
Lämnar ni garanti på städningen?
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Vistadar.se kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom tre arbetsdagar efter att städningen är utförd.
Vad händer om vi inte är nöjda?
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan ViStädar kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.
Vad händer om något skulle råka gå sönder?
ViStädar är ansvarsförsäkrade hos IF. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden.
Vad händer om min bostad är hårt smutsad?
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 300kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.
Hur lång tid tar det att städa min bostad?
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.
Jag har pälsdjur hemma, vad ska jag tänka på?
Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. Maries Puts och Städ ansvarar inte för husdjur.
Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Vi har en i familjen som är allergisk, är det starka medel?
Måste jag lämna ut nycklar?
Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.
Vad har ni för avbokningsregler?
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Efter första städtillfället, måste jag kontakta er för att få fortsatt städning?
Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.
Hur tecknar jag ett städabonnemang?
Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.
Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Måste jag vara hemma vid första städtillfället?
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.
Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?
Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.
Vilka städmaterial ska jag ha hemma?
Vi levererar städdukar, övrig utrustning och rengöringsmedel till första städtillfället. Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press.